2024/10/03

Naujienos

Kartais procedūros yra svarbesnės už įstatymus, nes procedūrose, kaip ir pelkėje, galima nuskandinti geriausią įstatymo projektą, iniciatyvą. Procedūros biurokratams yra tikras išsigelbėjimas. Jie jas taip sudėlioja, kad atrodo viskas yra daroma pagal įstatymą, tačiau įstatymo projektas nejuda iš vietos. Ir nėra kur ieškoti kaltų. Visi šypsosi ir bado pirštais vieni į kitus.

Supažindinsiu skaitytojus su įstatymo priėmimo procedūra. Pamatysite, kiek siūlomam priimti įstatymui kyla pavojų. Pamatysite, kaip lengva nugramzdinti į pelkę įstatymo projektą. Kaip paprasti veiksmai tampa sudėtingais ir neįveikiamais.

Perskaitę šį straipsnį, tikriausiai padarysite vieną išvadą – biurokratija yra visagalė.

Pradedam. Įstatymo projekto priėmimo eigą padalinau į tris dalis, kad būtų lengviau ją suprasti. Visų įstatymo priėmimo niuansų neaprašysiu, bet esmę suprasite. Iš anksto įspėju, kad skaityti teks daug ir bus nuobodu.

Pirma dalis. Įstatymo projekto pateikimas.

Pirmas žingsnis – įstatymo projekto parengimas. Jį gali parengti pats Seimo narys, jo padėjėjai, advokatų kontoros, lobistai ar kiti asmenys. Įstatymuose aprašytos įstatymų rengimo taisyklės, kurių būtina laikytis. Tad įstatymo atsiradimui tarsi nėra kliūčių

Antras žingsnis – Seimo narys įstatymo projektą pasirašo ir nustatyta tvarka jį užregistruoja, t. y. Seimo kanceliarijos darbuotojams įteikia popierinį ir elektroninį įstatymo projektus.

Trečias žingsnis – Seimo kanceliarijos teisės departamentas vertina Seimo nario pateiktą įstatymo projektą ir parašo išvadas, kurias įkelia į Seimo kompiuterinį tinklą, kad visi matytų. Šiame etape svarbu štai kas: Seimo kanceliarijos teisininkai, trumpai tariant, valdininkai, savo išvadas derina su visų rangų viršininkais, kurie gali šias išvadas koreguoti, liepti perrašyti, įvertinti iš naujo ir taip toliau. Į svarstymus įsitraukia daug biurokratų, kuriuos įtakingiems žmonėms nėra sunku paveikti sau rūpima linkme. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada dažnai tampa pagrindiniu argumentu kitiems Seimo nariams. Daugelis jų remiasi šiomis išvadomis ir net nesigilina į pasiūlymo esmę.

Šiame etape įstatymo projektui iškyla realus pavojus, nes pateikiamas pirmasis įstatymo projekto vertinimas.

Ketvirtas žingsnis – įstatymo projektas keliauja į Seimo kanceliarijos sekretoriatą, kuris sudarinėja Seimo darbotvarkę. Valstybės tarnautojai pagal nustatytą tvarką į dienotvarkę surašo visus įstatymų projektus. Neteko girdėti, kad įstatymo projektui šiame etape iškiltų kokia grėsmė, jei turite kitokių duomenų, būčiau dėkingas už pasidalinimą abejonėmis.

Penktas žingsnis – Seimo kanceliarijos, t. y. valdininkų sudaryta darbotvarkė keliauja į Seimo pirmininko kabinetą tvirtinimui. Štai čia pavojų esama. Seimo pirmininkas gali įstatymo projektą išbraukti, pavyzdžiui, iš pavasarinės sesijos darbotvarkės. Jei taip nutinka, įstatymo projektas keliauja į stalčių ir laukia savo eilės – įrašymo į darbotvarkę.

Šeštas žingsnis – patvirtinta Seimo darbotvarkė keliauja į Seniūnų sueigą, kur Seniūnai (Seimo nariai) ją peržiūri ir patvirtina. Jie taip pat gali iš darbotvarkės išbraukti įstatymo projektą, niekam nepaaiškinę tokio pasirinkimo motyvų.

Septintas žingsnis – darbotvarkė su įstatymo projektu keliauja į Seimą. Seimo nariai nagrinėja kiekvieną darbotvarkės klausimą, vertina pateiktų įstatymų projektų svarbą ir balsuodami patvirtina darbotvarkę. Tad Seimo nariai taip pat gali atmesti įstatymo projektą. Jei taip atsitinka, įstatymo projektas keliauja į stalčių ir laukia savo eilės. Taip gali kartotis begalę kartų, šimtus metų, nes šią procedūrą reglamentuojančiuose įstatymuose nėra jokių apribojimų. (Norėčiau klysti).

Aštuntas žingsnis – jei įstatymo projektas nebuvo išbrauktas iš darbotvarkės, tai atėjus X dienai jis vėl bus nagrinėjamas visų Seimo narių, tačiau dar ne kaip įstatymo projektas, o kaip tos dienos darbotvarkės dalis. Šiame etape Seimo nariai vėl gali išbraukti įstatymo projektą iš darbotvarkės ir jo nenagrinėti, tai yra atidėti jo nagrinėjimą neribotam laikui.

Devintas žingsnis – jei įstatymo projektui pavyko įveikti visus aštuonis žingsnius, jis teikiamas Seimo nariams nagrinėti. Aišku, dauguma Seimo narių neskaito visų įstatymų ir net nežino, apie ką jie ir kodėl yra siūlomi. Seime vyksta įstatymo projekto pristatymas. Seimo narys, kuris registravo įstatymą, išeina į tribūną ir įrodinėja kitiems Seimo nariams, kad būtina šį įstatymo projektą priimti nagrinėjimui. Kaip ne vieną kartą matėte, šio nagrinėjimo metu Seimo salėje būna nedaug Seimo narių, ir net esantys retai įdėmiau klausosi, kas jiems sakoma. Seimo nariams neįdomu.

Seimo nariai balsuoja už įstatymo projektą. Jie vėl gali jį atmesti. Tuomet įstatymo projektas žūsta, net nespėjęs gimti. Jie gali grąžinti jį iniciavusiam asmeniui toliau tobulinti. Tad įstatymo projektas dingsta neribotam laikui. Dažniausiai jis yra pamirštamas ir neribotą laiką guli valdininkų stalčiuose. Bet Seimo nariai gali ir pritarti įstatymo projektui ir pasiūlyti jį svarstyti. Tokiu atveju jie paskiria pagrindinį Seimo komitetą, kuris nagrinės pasiūlytą įstatymo pataisą, ir kelis pagalbinius komitetus, kurie taip pat ją nagrinės bei privalės pateikti savo išvadas Seimui.

Antra dalis. Įstatymo svarstymas.

Dešimtas žingsnis – pagrindinį komitetą aptarnaujantis personalas, t. y. Seimo kanceliarijos darbuotojai, valdininkai, rengia komiteto darbotvarkę. Jie gali išsyk įtraukti įstatymo projekto nagrinėjimą į darbotvarkę arba atidėti jį vėlesniems laikams. Nes yra svarbesnių darbų. Valdininkai moka argumentuoti ir, aišku, užkalbėti komiteto pirmininką.

Vienuoliktas žingsnis – komiteto darbotvarkę tvirtina komiteto pirmininkas. Jis taip pat gali išbraukti įstatymo projektą ir jo nenagrinėti. Projektas tokiu atveju gula į stalčių neribotam laikui, pavyzdžiui, vieneriems, penkeriems ar net dešimčiai metų.

Dvyliktas žingsnis. Kai įstatymo projektas yra susijęs su biudžetinių pinigų išlaidomis, išvadą rašo Vyriausybės specialistai. Tai gali būti įvairių ministerijų klerkai. Jei Vyriausybės išvada yra neigiama, tai įstatymo projektą iš karto galima palaidoti. Dažniausiai, jei įstatymo projektas nėra remiamas svarbiausių valstybės žmonių (prezidentės, valdančiosios politinės partijos lyderių, Gazpromo ar stambaus verslo), Vyriausybės išvada būna neigiama. Matyt, jie vadovaujasi pagrindiniu principu – kam ką nors keisti, jei ir taip viskas yra gerai. Žiūrėk, priims įstatymą, ir turėsime problemų.

Tryliktas žingsnis – pagrindinio komiteto nariai nagrinėja įstatymo projektą, vertina jį ir balsuoja. Komitetą aptarnaujantys Seimo kanceliarijos darbuotojai rašo išvadą. Kartais jie išvadą surašo ne taip, kaip pasiūlė Seimo nariai, o taip, kaip kažkam reikia. Kiekvienas ne vietoje parašytas žodelis ar padėtas kablelis gali keisti visos išvados esmę ir iššaukti nesibaigiančius ginčus. Kodėl tai yra svarbu? Todėl, kad kiti komitetai, kurie nagrinėja šį įstatymo projektą, vadovausis pagrindinio komiteto išvada. Jie nesuks sau  galvos, ieškodami papildomos informacijos ir gilindamiesi į problemas. Seimo nariai neturi tiek daug laiko. Toks dažniausiai būna jų pasiaiškinimas.

Keturioliktas žingsnis – įstatymo projektą nagrinėja pagalbiniai komitetai. Ten kartojasi ta pati projekto vertinimo ir išvados rašymo procedūra, kaip ir pagrindiniame komitete. Vilkinti galimybių visada yra, nors pagrindinį vaidmenį, svarstant įstatymo projektą, atlieka pagrindinis komitetas.

Penkioliktas žingsnis – įstatymo projektas su Vyriausybės ir komitetų išvadomis keliauja į Seimo kanceliariją. Valdininkai sudarinėja Seimo darbotvarkę. Įstatymo projektas įrašomas į darbotvarkę.

Šešioliktas žingsnis – darbotvarkė gula ant Seimo pirmininko stalo, ir pirmininkas turi teisė iš jos išbraukti įstatymų projektus. Jeigu išbraukia, tai įstatymo projektas atsiduria valdininkų stalčiuose ir juose guli iki tol, kol vėl bus įtraukti į darbotvarkę.

Septynioliktas žingsnis – Seimo darbotvarkę nagrinėja ir vertina Seniūnų sueiga. Jie vėl turi teisė iš darbotvarkės išmesti įstatymo projektus. Jei taip atsitinka, įstatymo projektas keliauja į nežinomybę.

Aštuonioliktas žingsnis – darbotvarkė keliauja į Seimą. Ją nagrinėja Seimo nariai, tad vėl gali siūlyti išbraukti rūpimą įstatymo projektą. Jei Seimo nariai balsuoja už įstatymo projekto išbraukimą iš darbotvarkės, tai jis keliauja į valdininkų stalčių neribotam laikui.

Devynioliktas žingsnis – įstatymo projektas, konkrečią dieną įrašytas į konkrečios dienos darbotvarkę, turi būti Seimo narių patvirtintas, ir kai ateis jam skirta valanda, svarstomas. Seimo nariai gali jį išbraukti iš dienotvarkės.

Dvidešimtas žingsnis – Seimo nariai svarsto įstatymo projektą. Pagrindinio komiteto atstovas pristato projektą kitiems Seimo nariams, kurių dažnai salėje nebūna, arba jie nesiklauso pranešėjo. Nebent įstatymo pataisos priėmimu arba atmetimu yra suinteresuotos įtakingos lobistų grupės. Tuomet posėdžių salė būna pilna pilnutėlė. Seimo nariai gali grąžinti įstatymo pataisą tobulinti. Jie taip pat gali pasiūlyti keisti įstatymo projekto nuostatas, taip iškreipdami jo esmę. O gali jį priimti.

Trečia dalis. Įstatymo priėmimas.

Dvidešimt pirmas žingsnis – Seimo kanceliarijos darbuotojai sudaro Seimo darbotvarkę ir neša ją tvirtinti Seimo pirmininkui, kuris turi teisę įstatymo projektą išbraukti. Jei taip atsitinka, jis vėl krenta į nežinomybę.

Dvidešimt antras žingsnis – Seimo Seniūnų sueiga vertina darbotvarkę. Jie taip pat turi teisę išbraukti įstatymo projektą ar atidėti jį kitai sesijai.

Dvidešimt trečias žingsnis – darbotvarkę svarsto Seimo nariai. Jie svarsto, pavyzdžiui, pavasario sesijos darbotvarkę, vėliau – dienos darbotvarkę. Ir kiekvieno svarstymo metu gali įstatymo projektą išbraukti. Užtenka vieno Seimo nario pasiūlymo ir daugumos balsavimo už jo išbraukimą.  Kartais matome, kad įstatymo projektą atmeta 33 Seimo nariai, nes salėje iš 141 Seimo nario dirba tik 41.

Dvidešimt ketvirtas žingsnis – Seimo nariai nagrinėja įstatymo projektą ir jį priima arba atmeta, arba atideda vėlesniam nagrinėjimui.

Dvidešimt penktas žingsnis – Lietuvos Respublikos prezidentas tvirtina įstatymą, ir jis įsigalioja. Prezidentas gali vetuoti įstatymą ir grąžinti jį Seimui svarstyti iš naujo.

Dvidešimt šeštas žingsnis – Seimas nagrinėja sugrąžintą įstatymą ir gali pritarti Prezidento veto, o gali jam nepritarti ir priimti įstatymą.

Tikriausiai jau pavargote skaityti, o aš pavargau rašyti. Dabar įsivaizduojate, koks sunkus yra Seimo narių darbas. Kiek daug kliūčių reikia įveikti norint priimti įstatymo pataisą. Seimo nariai turi būti tvirti kaip uola visą įstatymo priėmimo laikotarpį, nepasiduoti abejonėms, įtakoms. Nuolat įrodinėti kitiems Seimo nariams siūlomo įstatymo projekto naudą žmonėms. O žinote, kaip tai yra sunku!? Juk prabėga daug laiko, daug kas keičiasi.

Jei įstatymo projektas valdžiai atrodo netinkamas, jo priėmimui trukdoma jau pirmuosiuose etapuose, o įstatymui skinantis kelią į priekį kliūčių vis daugėja. Iš esmės beveik visi įstatymai, kurie nėra valdžios palaikomi, žūsta dar negimę.

Jei įstatymo projektas valdžiai yra tinkamas, tai jo priėmimas vyksta kosminiu greičiu. Niekas nieko nesiaiškina, nesigilina, tik žiūri į savo partijos lyderį ir jį mėgdžioja. Tas pakelia ranką, ir jie kelia. Tas nekelia rankos, ir jie nekelia. Panašiai dabar priimamas Darbo kodeksas.

Lobistai, kurie atstovauja stambųjį kapitalą, puikiai žino šiuos įstatymo priėmimo žingsnius, žino, nuo kurių Seimo narių priklauso įstatymo pateikimo, svarstymo ir priėmimo žingsniai, žino, kurie Seimo kanceliarijos darbuotojai moka ir gali vilkinti įstatymo priėmimą. Ar ne todėl vidutines pajamas gaunantis žmogus sumoka trigubai didesnius mokesčius nei milijoninio verslo savininkas.

Kartais procedūros yra svarbesnės už įstatymus, nes procedūrose, kaip ir pelkėje, galima nuskandinti geriausią įstatymo projektą, iniciatyvą. Procedūros biurokratams yra

Čekas Karelas Koecheris laikomas vieninteliu SSRS satelitinės valstybės žvalgybininku, kuriam pavyko įsiskverbti į JAV žvalgybos agentūros CŽV gretas. Jis praėjo visus patikrinimus, visas apklausas ir tapo CŽV darbuotoju. K. Koecheris gavo leidimą skaityti CŽV agentų iš komunistinio bloko agentūrinius pranešimus, klausytis diplomatų, politikų ir aukštų valdininkų telefoninių ir patalpose „blakėmis” užfiksuotų pokalbių.

K. Koecheris gimė 1934 metais Bratislavoje, čeko ir žydės šeimoje. Karelo tėvas buvo anglistas. Jis namuose laikė daug knygų anglų kalba ir leido sūnų į specialią anglų kalbos mokyklą. Karelas pasirodė besąs gabus užsienio kalboms.

Paauglystėje K. Koecheris įsitraukė į pogrindinę antikomunistinę veiklą ir pateko į Čekoslovakijos saugumo akiratį. Kelis kartus jis buvo sulaikytas ir tardomas. Vėliau saugumas jį nuolat stebėjo.

Jaunuolis baigė Karolio universitetą Prahoje. Studijavo matematiką, fiziką ir menus. Po mokslų dirbo dėstytoju, o taip pat žurnalistu valstybiniame radijuje ir televizijoje. Rašė satyrinius kūrinius, kritikavo komunistinę valdžią. Dėl to jis ir vėl pakliuvo į saugumo nemalonę. Saugumiečiai kišosi į K. Koecherio asmeninį gyvenimą, trukdydavo jam įsidarbinti, o jei nespėdavo, darbdavius priversdavo jį atleisti iš darbo. Galiausiai jam neliko nieko kito, kaip dirbti naktiniu sargu.

K. Koecheris suprato, kad saugumas neleis jam normaliai gyventi, daryti karjerą. Jis nusprendė išspręsti šią problemą – įsidarbinti saugume. Per savo pažįstamus kreipėsi į saugumiečius, prašydamas priimti į darbą.

Karelo prašymas buvo neįprastas, tačiau jis sudomino saugumo pareigūnus analitiniu mąstymu ir penkių kalbų mokėjimu. Jie jį priėmė dirbti ir išsiuntė į specialius dvejų metų kursus.

Iš pradžių Čekoslovakijos žvalgyba rengė K. Koecherį darbui Vakarų Vokietijoje. Tačiau vėliau pakeitė nuomonę ir nusprendė išsiųsti jį į JAV.

K. Koecherį iškvietė žvalgybos vadovas ir tiesiai jam į akis pasakė, kad rengiasi jį siųsti į Ameriką, ir kad jo pagrindinė užduotis bus tapti CŽV darbuotoju. Kaip tai padaryti ir kokiu būdu pasiekti šį tikslą, žvalgybos vadovas Karelui nepaaiškino.

1965 metais K. Koecheris su žmona Hanna per Austriją išvyko į JAV. Amerikoje jis buvo palankiai sutiktas, kadangi prisistatė disidentu, aršiu kovotoju prieš komunistinį režimą, kuris dėl šios kovos nukentėjo. Pirmiausiai įsidarbino Laisvosios Europos radijuje. Vėliau įstojo ir baigė mokslus Indianos universitete, o Kolumbijos universitete įgijo filosofijos mokslų daktaro laipsnį.

Visą šį laiką K. Koecheris beveik nepalaikė ryšio su Čekoslovakijos žvalgyba. Jo pranešimai buvo nereikšmingi. O po 1968 metų, kai sovietų kariai brutaliai išvaikė „Prahos pavasario” dalyvius ir įvyko stiprus Čekoslovakijos saugumo gretų „valymas”, agento ryšys su saugumiečiais visai nutrūko. Ilgą laiką jis buvo nežinioje.

K. Koecheris bandė ieškoti išeities. Kreipėsi į JAV saugumo tarnybą FTB ir prisipažino, kad yra Čekoslovakijos žvalgybininkas, tačiau saugumiečių tai nesudomino. Jo paties žodžiais tariant, FTB tuo metu užsiėmė kova su mafija ir visai nesidomėjo komunistinio bloko žvalgais ir agentais.

1971 metais K. Koecheris gavo JAV pilietybę, o jau 1972-aisiais įsidarbino CŽV. Praėjo kruopščiausius patikrinimus, apklausas, kol galiausiai gavo leidimą susipažinti su slapčiausiomis CŽV paslaptimis. Pradėjo dirbi analitiku ir vertėju. Po kelerių metų jam suteikė teisę dirbti su CŽV agentų komunistinėse valstybėse pranešimais, klausytis šių valstybių ambasadorių, politikų ir valdininkų telefoninių pokalbių.

Tuo metu K. Koecheris įgavo unikalią galimybę identifikuoti CŽV agentus komunistiniame bloke. Tai buvo tiesiog neįkainojama informacija. Manoma, kad būtent jis sovietų KGB išdavė svarbų CŽV agentą, sovietų diplomatą Aleksandrą Ogorodniką.

Galiausiai sovietų žvalgyba perėmė K. Koecherį iš Čekoslovakijos žvalgybos, nes pastaroji nelabai žinojo, ką daryti su iš jo gaunama informacija. Prasidėjo rimtesnis darbas.

1976 metais KGB nusprendė patikrinti K. Koecherį ir Čekoslovakijos žvalgybai nurodė iškviesti jį į Prahą. Jaunas KGB generolas Olegas Kaluginas kartu su savo pavaldiniais septynias dienas tardė K. Koecherį. Reikalavo, kad jis prisipažintų, jog yra dvigubas agentas ir iš tiesų dirba CŽV. Nieko nepešę, KGB ir Čekoslovakijos kontržvalgyba leido K. Koecheriui grįžti į Ameriką.

Praėjus dar aštuoneriems metams, FTB sulaikė K. Koecherį ir jo žmoną Hanną. Jis buvo apkaltintas šnipinėjimu. Teismas nuteisė K. Koecherį laisvės atėmimo bausme iki gyvos galvos. Tačiau jau 1986 metais Sovietų Sąjunga iškeitė K. Koecherį ir jo žmoną į kelis CŽV agentus.

Čekų „superšnipas” grįžo į Prahą. Kaip apdovanojimą už ilgametį darbą gavo namą šalia sostinės ir automobilį „Volvo”. Manoma, kad K. Koecherį galėjo išduoti KGB generolas O. Kaluginas.

Gimtinėje K. Koecheris iki šiol neblogai žinomas, apie jį rašo knygas, kviečia kaip svečią į pokalbių laidas.

Alfa.lt

Čekas Karelas Koecheris laikomas vieninteliu SSRS satelitinės valstybės žvalgybininku, kuriam pavyko įsiskverbti į JAV žvalgybos agentūros CŽV gretas. Jis praėjo

Rusijos Saugumo Tarybos sekretorius Nikolajus Patruševas, itin svarbus Rusijos prezidento V.Putino patarėjas, davė interviu Rusijos žurnalistams. Jis atskleidė savo ir savo vadovo požiūrį į pasaulį.

Nikolajus Patruševas beveik visą savo gyvenimą pradirbo Rusijos saugumo tarnyboje. 1975 metais jis pradėjo tarnybą KGB. Nuo 1999 iki 2008 metų vadovavo Rusijos saugumo agentūrai FSB. Dabar eina Rusijos Saugumo Tarybos sekretoriaus pareigas. Tai yra labai svarbios pareigos. Jis iš visų Rusijos saugumo ir žvalgybos agentūrų gauna operatyvinę informaciją apie padėtį pasaulyje, šalies viduje. Ją peržiūri, sudėlioja pagal svarbumą ir teikia Rusijos prezidentui V.Putinui, bei kitiems valstybės svarbiems asmenims. V.Putinas itin pasitiki N.Patruševu, nuolat su juo konsultuojasi. Jo interviu yra labai įdomus.

Kaip į pasaulį žiūri Kremlius?

Rusijos žvalgyba nenuspėjo Ukrainos prezidento Janukovičiaus nuvertimo. Žvalgybos numatė tai, kad Ukrainoje bus ekonominė krizė, didelė socialinė įtampa, žmonės streikuos, demonstruos, reikalaus reformų, eis į gatves, tačiau jiems nepavyks nuversti Janukovičiaus valdžios. Rusijos valdžia buvo labai nustebusi, kai Ukrainos ultra-dešiniesiems, atviroms fašistinėms grupuotėms (rašau N.Patruševo formuluotėmis) pavyko sėkmingai organizuoti perversmą.

Rusija visada skyrė didelį dėmesį Ukrainai. Padėjo jai finansiškai, teikė kitą paramą. Be Rusijos pagalbos Ukraina negalėtų išgyventi. Rusija milijardus kišo Ukrainos ekonomikai palaikyti, kultūrai, socialinėms problemoms spręsti, tačiau Ukrainos gyventojai, nuolat gaudami Rusijos paramą, priprato prie jos ir ją užmiršo.

Rusijos žvalgyba numatė pro-amerikietišką perversmą Ukrainoje. Žvalgyba numatė pro-amerikietišką perversmą Ukrainoje, tačiau nežinojo kada tai įvyks.

JAV sistemingai ir aktyviai vykdė veiklą Ukrainoje siekdama įsitvirtinti joje. Nuo TSRS žlugimo iki 2013 metų JAV Ukrainai skyrė net penkis milijardus dolerių paramos. Oficialūs JAV valstybės dokumentai rodo, kad nuo 2001 m. iki 2012 metų JAV Kongresas Ukrainai skyrė 2,4 milijardus JAV dolerių įvairioms programoms finansuoti; Tarptautinė vystymosi agentūra išleido 1,5 milijardus JAV dolerių; JAV Valstybės departamentas – pusę milijardo JAV dolerių ir Pentagonas skyrė 370 milijonų JAV dolerių paramą.

Prie JAV valstybės institucijų paramos prisidėjo JAV kontroliuojamos tarptautinės organizacijos tokios kaip „Millennium Challenge Corporation“, „the Peace Corps“, „Open World Centre“ ir kitos. Visos jos dirbo petys petin kartu su JAV valdžios institucijomis, siekdamos keisti žmonių įsitikinimus ir didinti JAV įtaką šalyje.

Ukrainoje išaugo nauja žmonių karta, kuri nekenčia Rusijos, kurie žavisi mitologinėmis Europos vertybėmis, kurios nėra pritaikytos ir visiškai netinka Ukrainai. Šiems žmonėms Vakarų propagandistai net nežada geresnio pragyvenimo lygio, tačiau jie vis vien jais aklai tiki.

Šiuolaikinė JAV politika Rusijos atžvilgiu yra tęsinys JAV politikos TSRS atžvilgiu. JAV visada siekė sunaikinti TSRS. Pasibaigus Antrajam pasauliniam karui 1947 metais JAV iniciatyva buvo sukurtas karinis aljansas NATO organizacija, kurios pagrindinė veikla buvo nukreipta prieš TSRS. JAV skubėjo kurti NATO, nes nenorėjo, kad Europoje atsirastų savarankiška, nepriklausoma nuo jos karinė Vakarų valstybių sąjunga.  JAV siekė kontroliuoti Europos valstybes, jų kariuomenes, bei jiems vadovauti.

Žlugus TSRS ir karinei sąjungai Varšuvos paktui NATO organizacija nebuvo išardyta. Atvirkščiai, ji sustiprėjo ir plėtėsi link Rusijos valstybės sienų.

JAV sugriovė TSRS. Garsus JAV politologas Zbigniew‘as Brzezinski‘s sukūrė „pažeidžiamumo“ teoriją, kurios esmė yra nustatyti kitos valstybės labiausiai pažeidžiamą vietą ir ją panaudoti tos valstybės sunaikinimui ar jai susilpninti. JAV prezidentas R.Reiganas priėmė šią teoriją dėmesin. Jis nurodė šalies slaptųjų tarnybų analitikams, mokslininkams ir kitiems specialistams surasti TSRS labiausiai pažeidžiamą vietą ekonomikoje, politikoje ar ideologijoje.

Netrukus analitikai išsiaiškino, kad TSRS gyvybingumas labai priklauso nuo prekybos energetikos ištekliais. Jie parengė veiksmų planą, kurio pagrindinis tikslas sunaikinti TSRS kaip valstybę. Pagrindiniai šio plano uždaviniai: a) mažinti TSRS pajamas iš prekybos su užsieniu; b) didinti TSRS išlaidas sprendžiant įvairias problemas.

1980 metų viduryje JAV iniciatyva naftos kainos pasaulyje smarkiai krito. Tai stipriai atsiliepė TSRS biudžetui. JAV, siekdama padidinti TSRS išlaidas, įvėlė ją į ginklavimosi lenktynes, į karą Afganistane ir į nuolatinį nestabilumą Rytų Europos valstybėse. Lenkijoje, Čekoslovakijoje ir kitose valstybėse prasidėjo prieš vyriausybę nukreiptos demonstracijos, streikai, piketai. Šių problemų sprendimai reikalavo didelių pinigų.

TSRS, susidūrusi su finansų trūkumu, kreipėsi pagalbos į Tarptautinį Valiutos Fondą ir Pasaulinį banką. Tai buvo didelė klaida, kadangi šias organizacijas kontroliavo JAV. Už finansinės pagalbos suteikimą, šios organizacijos pareikalavo reformų. Taigi prasidėjęs užkratas ekonomikoje persimetė į politiką bei ideologija ir sužlugdė TSRS.

JAV toliau vykdo Rusijos žlugdymo planą. Tai rodo JAV organizuotas ir finansuotas valdžios perversmas Ukrainoje. Šiam perversmui buvo panaudotas klasikinis ne vieną kartą išbandytas praktikoje valdžios perversmo modelis. Jis sėkmingai buvo įgyvendintas Lotynų Amerikoje, Afrikoje, Vidurio Azijoje.

JAV naikino TSRS ekonominėmis sankcijomis. 1974 metais JAV parlamentas priėmė „Jackson-Vanik“ įstatymo pataisas, kurios šalies bei užsienio valstybėms draudė prekyba su TSRS. Jos galiojo iki 2012 metų. Šį įstatymą pakeitė naujas „Magnitsky List‘ įstatymas. Jame numatytos didelės sankcijos Rusijai, jos bendrovėms ir atskiriems asmenims.

JAV organizuodama perversmą Ukrainoje pasiekė, kad Rusija įsitrauktų į karinį konfliktą su Ukraina, o šie Rusijos veiksmai būtų pasmerkti Europos Sąjungos, kuri Rusijai savo ruožtu pritaikytų ekonomines sankcijas.

JAV pasiekė ir tai, kad Rusijos ekonominiai ir politiniai sąjungininkai Europoje būtų nusilpninti arba sunaikinti.

JAV siekia perimti Rusijos energetinių išteklių, maisto produktų bei vandens kontrolę. Pasaulyje yra daugelis šalių, kurios gyventojams trūksta vandens, kurios neturi pakankami maisto produktų. Taip pat pasaulyje yra turtingų vandeniu, energetiniais ištekliais šalių. Viena iš jų yra Rusija.

JAV siekia įtikinti pasaulio šalis, kad Rusija privalo dalintis savo energetiniais ištekliais ir prisidėti prie skurdo ir bado problemų sprendimo. Rusija turi tapti civilizacijos dalimi ir kartu su visu pasauliu spręsti jos problemas.

Rusija įtaria, kad JAV, skleisdama šią teoriją, siekia įtikinti kitas šalis imtis priemonių prieš Rusiją ir priversti ją leisti joms t.y. JAV valstybei turėti laisvą ir tiesioginę prieigą prie jos energetinių šaltinių. Tai yra JAV apgaulės būdu siekia perimti Rusijos energetinių išteklių kontrolę.

Rusijos Saugumo Tarybos sekretorius Nikolajus Patruševas, itin svarbus Rusijos prezidento V.Putino patarėjas, davė interviu Rusijos žurnalistams. Jis atskleidė savo ir

Valstybės mokesčių inspekcijos vadovas D. Bradauskas bus nušalintas nuo pareigų, kai tik jis grįš iš atostogų. STT kreipėsi į finansų ministeriją dėl Bradausko korupcinių nusižengimų. Finansų ministro Šapokos reakcija buvo žaibiška – nušalinti.

Nežinau kas ten yra ir ką ten STT surado, tačiau, bijausi, kad jie rado tą ką ir anksčiau rasdavo tokiuose dalykuose t.y. nieko. Norėčiau nors vieną sykį suklysti. Man kelia abejonių keli dalykai.

Pirma. Kai Finansų ministerijai pradėjo vadovauti prezidentės ir žmogaus su liemene žmogus, tai iš karto STT atskleidė Bradausko korupcinius nusižengimus, ne nusikaltimus, bet nusižengimus. Taip pat kaip ir geležinkeliuose. Į Finansų ministeriją atėjo kita įtakos grupė. Jiems truks plyš reikia perimti mokesčių inspekciją, nes ji yra itin svarbus įrankis kovoje su konkurentais. Vieniems gali skirti nuolatines mokesčių patikras, kitų netikrinti. Arba pavyzdžiui vyksta teisminiai ginčai dėl nesumokėtų mokesčių. Ar įsivaizduojate kokios ten sumos „vaikšto“? Žmogus su liemene galimai įsivaizduoja, nes pats ne vienoje byloje dalyvavo kaip advokatas.

Antra. Pastebėkite, kad kalba vyksta apie korupcinius nusižengimus, o ne nusikaltimus. Niekas jokios informacijos neteikia. Kol kas negirdėjome ir apie jokias kratas, ikiteisminius tyrimus, tardymus. Girdime tik ai-ai-ai kokia didelė korupcija mokesčių inspekcijoje, kaip yra ten viskas blogai. Žodžiu spaudoje yra įsuktas viesuliukas, kuris šią temą kelią į pirmas eiles. Bijau, kad kai tik atleis Bradauską, tai po kelių savaičių viskas nusiramins.

Trečia. Mano versija yra tokia, kad Bradauskui naujasis finansų ministras pasiūlė trauktis savo noru, tačiau pastarasis nesutiko. Tuomet į kovą buvo įtraukta sunkioji artilerija – STT. Galimas variantas.

Pabaigoje, taip norisi, kad nors vieną kartą sulaikytų kyšininkus, įrodytų jų kaltę ir pasodintų į kalėjimą. Tuomet patikėčiau, kad vyksta kova su korupcija, na o dabar kol kas pasilieku prie savo nuomonės, kad, greičiausiai, vyksta žiauri ir negailestinga konkurencinė kova. Ji yra itin pavojinga, nes į ją yra įtraukiamos teisėsaugos institucijos.

Valstybės mokesčių inspekcijos vadovas D. Bradauskas bus nušalintas nuo pareigų, kai tik jis grįš iš atostogų. STT kreipėsi į finansų

Raineris Ruppas – didvyris ar itin pavojingas nusikaltėlis? Būtent jis, kai kurių istorikų tvirtinimu, išgelbėjo pasaulį nuo branduolinio karo.

R. Ruppas gimė 1945-aisiais Vakarų Vokietijoje. Ekonomistas, publicistas. Žmona – britų kilmės Anna Christian Bowen. Šeimoje išaugo trys vaikai. Ilgą laiką R. Ruppas dirbo Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (NATO) štabe Briuselyje.

1968 metais Vokietijos žvalgyba „Stasi“ užverbavo R. Ruppą – iš pradžių slapyvardžiu Mosel, o vėliau – Topas (Topazas). Tuo metu jis studijavo universitete. Rytų Vokietijos žvalgybai nebuvo sunku užverbuoti R. Ruppą, nes jis buvo „kairiųjų“ pažiūrų, nekentė kapitalizmo, žavėjosi socializmu, idealizavo žmogaus laisves, tikėjo, kad visi žmonės gali būti lygūs. R. Ruppas, gavęs pasiūlymą slaptai bendradarbiauti su Rytų Vokietijos žvalgyba, nedelsdamas ir neabejodamas sutiko. Žvalgyba pamokė jį slapto agento darbo: konspiracijos, palaikyti slaptą ryšį, fotografuoti dokumentus, kopijuoti.

1972 metais R. Ruppas vedė minėtą britų kilmės A. Christian Bowen, Rytų Vokietijos šnipę slapyvardžiu Turkis. Pagimdžiusi pirmą vaiką, ji atsisakė bendradarbiauti ir žvalgybos buvo palikta ramybėje. Teisme, kuriame už šnipinėjimą buvo teisiamas jos vyras, A. Ch. Bowen tvirtino įkalbinėjusi savo vyrą nutraukti šnipinėjimą, tačiau sutuoktinis jos neklausęs.

1977 metais R. Ruppas įsidarbino NATO štabe Briuselyje. Padarė puikią karjerą NATO organizacijoje. Aktyviai dirbo ir Rytų Vokietijos žvalgybai. Jis perdavė „Stasi” tūkstančius slaptų NATO dokumentų, fotografijų, žemėlapių, analitinių pažymų.

Svarbiausias dokumentas, kurį jis perdavė savo šeimininkams iš Rytų, buvo „MS 161“ dokumentas, pažymėtas aukščiausia slaptumo žyma „Cosmic Top Secret“. Su šiuo dokumentu galėjo susipažinti labai ribotas žmonių skaičius. Dokumente yra nurodytos silpniausios Varšuvos sutarties organizacijos (VSO) vietos, išdėstyta kovos su šia organizacija strategija. Vien tik šio dokumento perdavimas sovietams padarė neįkainojamą žalą NATO organizacijai.

1990 metais, žlugus Rytų Vokietijai, R. Ruppas nutraukė šnipo veiklą. Tačiau buvęs „Stasi“ žvalgybos karininkas Heinzas Buschas Vakarų Vokietijos kontržvalgybininkams atskleidė, kad NATO organizacijoje veikė itin vertingas „Stasi“ agentas. H. Buschas nežinojo agento tikrojo vardo, tačiau nurodė, kuriuos dokumentus agentas perdavė Rytų Vokietijos žvalgybai. Prasidėjo agento medžioklė. Kai kuriuose NATO slaptuose posėdžiuose, kuriuose buvo aptariami agento medžiojimo rezultatai ir būdai, dalyvavo pats R. Ruppas.

Tik 1993 metais Vokietijos kontržvalgyba suėmė R. Ruppą. Vokietijos teismas nuteisė jį 12 metų laisvės atėmimo bausme, žmonai skyrė 22 mėnesių laisvės atėmimo bausmę. Tiesa, jau 2000 metais R. Ruppas išėjo į laisvę.

Šioje istorijoje ne viskas taip paprasta, kaip galėtų pasirodyti. Reikalas tas, kad 1983 metais NATO organizacija rengė itin didelio masto pratybas „Able Archer 83“ Vakarų Europos valstybėse. Į jas įtraukė ne tik NATO valstybių narių kariuomenes, bet ir vyriausybes, dalį civilių žmonių. Apie pratybas, jų pradžią, eigą žinojo tik aukščiausi NATO ir valstybių vadovai. NATO vadovai siekė išsiaiškinti, kaip elgsis karininkai, kariuomenės, civiliai branduolinio karo atveju, kokius sprendimus jie priims. Tai buvo aukščiausio lygio Vakarų gynybinės sistemos testavimas.

Sovietai sužinojo apie rengiamas pratybas. Tačiau pradžioje jie galvojo, kad NATO ne pratybas organizuoja, o rengiasi pulti SSRS ir galbūt net panaudos branduolinį ginklą. Sovietų vadovai nurodė padidinti pavojaus lygį strateginių raketų padaliniuose ir į vakarines VSO šalis nusiuntė strateginius bombonešius. Galiausiai sovietai nusiramino ir situacijos nebeeskalavo.

Pasirodo, kad sovietus nuramino Rytų Vokietijos agentas R. Ruppas. Jis ne vieną kartą savo šeimininkams iš Rytų tvirtino, kad NATO nesiruošia pulti Sovietų Sąjungos, kad vyks didelio masto karinės pratybos. Iš pradžių jo suteikta informacija sovietai netikėjo, tačiau, kai jis pristatė jiems itin slaptus dokumentus apie apmokymus, sovietams visos abejonės išgaravo.

2008 metais R. Ruppas, duodamas interviu Didžiosios Britanijos televizijos „Channel 4“ žurnalistams, teigė sustabdęs branduolinį karą ir pridūrė, kad jis didžiuojasi, padaręs didelę žalą NATO organizacijai.

Raineris Ruppas – didvyris ar itin pavojingas nusikaltėlis? Būtent jis, kai kurių istorikų tvirtinimu, išgelbėjo pasaulį nuo branduolinio karo. R. Ruppas

Lietuvos valstybės saugumo departamento vadovas D.Jauniškis pareiškė, kad TV3 televizijos pardavimas kelia nerimą. „Tai galbūt išankstinis susirūpinimas. Kai tik atsirado žiniasklaidoje, kad yra sprendimas parduoti, žinoma, atsiranda ir galvojimas, o kas nupirks“, – teigė saugumo vadovas.

Noriu atkreipti jūsų dėmesį į skirtingą žmonių mąstymą ir supratimą,  į esminį požiūrių skirtumą nuo kurio priklauso vertinimas visų visuomenėje vykstančių dalykų. Tai lyg pagrindinis teiginys, pamatas ant kurio pastatytas visas namas.

Mano giliu įsitikinimu valstybės saugumo departamentas privalo užsiimti tik, pabrėžiu žodį tik,  itin pavojingų valstybei nusikaltėlių gaudymu ir jų veiklos užkardymu. Baudžiamajame kodekse yra nurodytos pavojingos veikos, kurios kelia pavojų valstybei, jos santvarkai, konstitucinei tvarkai, teritoriniam vientisumui tame tarpe ir veikos, susijusios su karo kurstymu ar kurstymu neteisėtais būdais versti valdžią ar padėjimu užsienio valstybei veikti prieš savo valstybės interesus. Valstybės saugumas privalo tirti šias veikas ir neleisti joms įvykti.

Mano giliu įsitikinimu valstybės saugumo departamentas neturi užsiimti visuomenės nuomonės formavimu. Kai saugumiečiai valstybės viduje pradeda užsiimti visuomenės nuomonės formavimu ir žmonių auklėjimu, tai toje visuomenėje labai greitu laiku demokratijos nei su žiburiu nesurasi. Laisva visuomenė yra pajėgi pati spręsti ir vertinti kas yra gerai ir kas yra blogai. Laisva visuomenė valstybės saugumo tarnybai suteikia teisę ginti ją nuo itin pavojingų nusikaltimų, o ne aiškinti jai kaip ji turi gyventi.

O tai gaunasi taip, kad mūsų saugumas pradeda diktuoti ką ir kam parduoti, kokius straipsnius publikuoti, kokias laidas rodyti. Atrodo paprastas dalykas, tačiau jis yra esminis, tačiau jis parodo kuom skiriasi demokratinė šalis nuo autokratinės ar diktatūrinės šalies.

Lietuvos valstybės saugumo departamento vadovas D.Jauniškis pareiškė, kad TV3 televizijos pardavimas kelia nerimą. „Tai galbūt išankstinis susirūpinimas. Kai tik atsirado