2024/07/24

Kaip laiku atpažinti ir apsisaugoti nuo informacinių atakų?

Dėl rinkos vyksta nuolatinė kova.  Kova arši ir agresyvi. Visi puikiai supranta, kad nuo konkurencinės kovos rezultatų padidės arba sumažės pajamos. Šioje kovoje yra naudojami įvairūs nesąžiningi kovos metodai. Vienas iš jų yra informacinės atakos. Tai efektyvus būdas. Dažnai duodantis puikius rezultatus.

Viena žmonių grupė teigia, kad neįmanoma sustabdyti informacinės atakos, jeigu ji  pradėta prieš jus ir ja užsiima profesionalai. Kita žmonių dalis teigia, kad informacinę ataką įmanoma sustabdyti ir neutralizuoti, net jei ja užsiima profesionalai ir jei jau yra įpusėję kovoje. Aš manau, kad visada yra galimybė apsisaugoti nuo tokių atakų, neutralizuoti jas, o geriausiai iš anksto jas numatyti ir iš anksto imtis prevencinių priemonių.

Šio straipsnio paskirtis padėti verslininkams laiku identifikuoti informacines atakas, jas atpažinti ir imtis priemonių joms neutralizuoti. Straipsnyje pateiksiu informacinių atakų požymius ir keletą metodų kaip jas neutralizuoti.

Klaidos

Verslininkai tinkamai neįvertina situacijos ir  į neigiamą straipsnį apie juos arba jų bendrovę reaguoja karštai, rengia atsakomuosius smūgius, bando viešai paneigti mestus jam kaltinimus,  ieško užtarimo, pradeda blaškytis  ir t.t. Tokie verslininko veiksmai dažnai atneša daugiau žalos nei duoda naudos. Kartais tokios reakcijos veiksmai  duoda atvirkštinį rezultatą. Jie padeda konkurentui  ir prisideda prie informacinės atakos verslininko atžvilgiu.

Kita klaida, kurią dažnai daro verslininkai yra tai, kad jie visiškai nereaguoja į informacines atakas arba į tokių atakų galimybę. Jie nesiima prevencinių priemonių, nesistengia iš anksto numatyti kokius ir kieno interesus pažeis, kas gali juos pulti. Verslininkas nebando laiku identifikuoti ir valdyti grėsmes, nes jis mano, kad „yra kiečiausias“, „niekas jo nedrįs pulti“, „turi tvirtą „stogą“. Savęs ir savo jėgų pervertinimas  naudos neduoda.

Informacinių atakų rūšys

Profesionali informacinė ataka. Dirba trys pagrindiniai veikėjai: konkurentas, kuris nori jūsų atsikratyti, profesionalai, kurie yra gerai įvaldę juodąsias viešųjų ryšių technologijas ir visuomeninė organizacija, kuri yra „susirūpinusi“ bloga padėtimi, gamta ar dar kuo nors.  Kai informacinę ataką atlieka profesionalai ją  sunku atpažinti, kadangi jie nenaudoja atvirų metodų. Jie dirba užsimaskavę, kitų vardu arba, kaip yra sakoma, „po svetima vėliava“. Juk daug geriau kai gamyklą uždaro dėl žaliųjų pastangų, o ne atvirai matomo konkurento. Informacinė ataka, kurią vykdo profesionalai yra efektyvi. Dažniausiai užsakovas gauna tokius rezultatus, kokių norėjo.

Neprofesionali informacinė ataka. Konkurentas, supykęs arba šiaip nusprendęs pasismaginti, užsako neigiamą straipsnį spaudoje ar video reportažą apie verslininką, jo parduodamą produkciją ar teikiamas paslaugas. Darbą atlieka ne profesionalai, o mėgėjai. Jie viešai paskelbia, jų manymu, verslininką kompromituojančią medžiagą. Dažnai ataka baigiasi vienu ar keliais straipsniais. Ji nėra kenksminga ir didelės žalos nepadaro. Svarbiausia, kad verslininkas nereaguotų į straipsnį, nebandytų karščiuotis ir rengti atsakomuosius straipsnius. Priešingu atveju jis prisidės prie konkurento informacinės atakos ir pats sau pakenks.

Požymiai

Pagrindiniai profesionalios informacinės atakos požymiai:

  1. Konkurentas ne atvirai puola, neviešina atviros kompromituojančios medžiagos, bet bando sukelti abejones apie jus, jūsų veiklą, produktus, paslaugas ir t.t. Dirba subtiliai, maskuoja save ir savo veiksmus.
  2. Informacinėje atakoje dalyvauja profesionali viešųjų ryšių agentūra arba specialistai.
  3. Matosi ir jaučiate, kad informacinė ataka bus ilgalaikė.
  4. Nustatote, kad prieš jus dirba trys svarbiausi veikėjai: konkurentas, PR profesionalai ir visuomeninė organizacija.

Ką daryti?

Surinkti informaciją apie užsakovą, dalyvaujančius asmenis, naudojamus metodus, kokią informaciją turi, kokią neigiamą informaciją gali panaudoti prieš jus. Informacijos surinkimui galite pasinaudoti privačių detektyvų bendrovėmis arba savo darbuotojais, kurie yra atsakingi už bendrovės saugumą. Surinkti informaciją yra būtina sąlyga, nes tai yra pamatas jūsų tolimesniems žingsniams nuo kurių priklausys gynybinės operacijos sėkmė.

Padėti konkurentui jus pulti. Keistai skamba. Prieš jus prasidėjo informacinė ataka, o jūs vietoj to, kad gintumėtės padedate šiai atakai ir konkurentui. Šuo pakastas yra tame, kad jūs naudojate grubius, šiurkščius metodus. Skleidžiate visiškas nesąmones, tikrovei neatitinkančią informaciją. Svarbiausias jūsų tikslas viską privesti prie absurdo. Visa informacija paskleista viešumoje taps absurdiška ir jokios žalos ji jums nepadarys.

Užtvindyti  informacinę erdvę informacijos srautu. Jūsų konkurentas skleis informaciją gerai paruoštą, parinks tinkamiausius skleidimo kanalus. Jis tikėsis, kad reikalingų žmonių ar grupės žmonių ar visuomenės nuomonė bus suformuota. Tačiau tuo pačiu metu viešojoje erdvėje jūs pradedate skleisti  labai daug informacijos ta pačia tema, tačiau neaiškios, supainiotos, klaidinančios ir suveltos. Šio gynybinio metodo tikslas padaryti taip, kad niekas nieko nesuprastų, kad paskęstų informacijos sraute ir galų gale į viską numotų ranka. Nuomonė nesuformuota, užsakovas nepatenkintas. Jūs apsisaugojote.

Pakeisti taikinį. Visuomenę sudominti kitu daug įdomesniu ir svarbesniu įvykiu. Konkurentas pradėjo prieš jus informacinę ataką. Išspausdino kompromituojančią medžiagą, kuri lietė kokį nors vieną faktą. Konkurentas tikisi, kad šios informacijos pagrindu prasidės visuomenėje diskusijos, apie ją rašys kiti laikraščiai, komentuos specialistai ir sniego gniūžtė įsibėgės. Žodžiu situacija įgaus pagreitį ir padarys savo darbą. Tačiau jūs, iš anksto supratę konkurento tikslus ir užmojus, nusprendėte pakeisti visuomenės susidomėjimą į kitą objektą. Jūs organizuojate tikrą ar netikrą, tačiau labai įdomų ir skandalingą faktą ir pradedate jį eskaluoti. Vienu metu viešojoje erdvėje atsiradusios dvi skandalingos temos praranda efektyvumą ir nepadaro didelės žalos.

Papirkti viešųjų ryšių darbuotojus ar  visą agentūrą. Kartais toks metodas yra siūlomas ir kartais verslininkai juo pasinaudoja. Retais atvejais padeda. Sugriauna konkurento planus, nes juodųjų technologijų viešųjų ryšių profesionalai sutinka už didesnius pinigus (nebūtinai korupcija, gali būti pelningi užsakymai) nutraukti pradėtą operaciją. Tačiau dažniausiai šis metodas yra neefektyvus ir pavojingas. Reikia būti atidžiam ir neprisidaryti didesnės bėdos.  Jeigu informacinė ataka yra vykdoma prieš jus, tai bandymai papirkti vykdytojus bus panaudoti kovai prieš jus.

Dalintis