2024/04/22

Informacinio karo algoritmas

Informacinio karo algoritmas

Informacinio karo pagrindinis tikslas yra valdyti žmones, padaryti taip, kad žmonės ar atskiras žmogus priimtų jums naudingą sprendimą. Tai nėra lengva užduotis. Neužtenka viešojoje erdvėje papilti purvo ant konkurento galvos ir jūsų problemos išsispręs. Taip galvoti yra naivu.

Šiame straipsnyje išdėstysiu informacinio karo pagrindinius sprendimų priėmimo ir darbų atlikimo etapus. Noriu, kad kiekvienas verslininkas suvoktų kas yra informacinis karas ir kaip jį atpažinti jeigu jis prasidėjo. Reikia įsikalti į galvą, kad jeigu konkurentas nusprendė jūsų verslą sužlugdyti arba sumenkinti ir perimti rinkos dalį, šiam reikalui skyrė nemažą sumą pinigų, pasamdė informacinio karo specialistus, tai jūs tikrai susidūrėte su rimta problema.

Ir štai kodėl?

Du verslininkai miesto centre turi puikų restoraną X. Jis yra populiarus tarp verslininkų, aukštų valdininkų, politikų. Restoranas pasižymi gera virtuve. Kelis kartus per savaitę vakarais visos vietos restorane būna užimtos. Norint gauti vietą savaitgalio vakarui reikia ją rezervuoti prieš savaitę laiko.

Konkurentas šalia restorano X  atidarė savo restoraną, tačiau jis nepasižymi klientų gausa. Žmonės jį aplenkia, nors restoranas įrengtas tikrai gerai. Konkurentas nusprendė imtis aktyvių veiksmų. Jis pasamdė juodųjų technologijų specialistą ir suformulavo jam uždavinį. Reikia padaryti taip, kad restorano X klientai taptų mano klientais. Užduotis aiški ir konkreti. Juodųjų technologijų specialistas pradėjo darbą.

Pirmas etapas. Auditorijos nustatymas ir jos analizė. Auditorija gali būti didelė arba maža žmonių grupė, taip pat gali būti atskiras žmogus. Viskas priklauso nuo siekiamo tikslo ir situacijos. Šiuo atveju specialistas nustatė, kad jo auditorija yra restorano X klientai ir sanitarinės  inspekcijos vadovas. Specialistas išsiaiškino, kad restorano klientai yra pasiturintys žmonės, kad jį lanko keli itin žymūs ir visuomenėje populiarūs asmenys, kurių buvimas restorane pritraukia kitus lankytojus. Taip pat išsiaiškino, kad visi klientai gauna didesnes nei vidutines pajamas. Gali sau leisti per vakarą restorane išleisti kelis šimtus litų. Klientai yra įnoringi, pedantiški, išrankūs, mėgstą tvarką ir ramybę. Jiems yra labai svarbus prestižas. Specialistas sužinojo, kad dauguma klientų į restoraną eina todėl, kad jis pasižymi nepriekaištinga švara, gera virtuve ir, kad jį lanko kelios įžymios asmenybės.

Antras etapas. Tikslo nustatymas ir virtualaus vaizdo sukūrimas. Reikalingas trumpas paaiškinimas ką turiu omeny sakydamas virtualus vaizdas, gal geriau būtų pavadinti jį virtualiu pasauliu. Kaip žinia žmogus gali gyventi realiame pasaulyje t.y. tokiame kuomet jis jį mato savo akimis ir jį vertina, o įvertinęs priima atitinkamus sprendimus. Tačiau taip pat žmogus gali gyventi virtualiame pasaulyje. Jis nemato realių įvykių, tačiau jis su jais susipažįsta per kitus žmones, spaudą, TV laidas, internetinius portalus. Jis, remdamasis primesta jam informacija, jos pagrindu priima sprendimus. Specialistas privalo iš anksto apgalvoti ir sukurti virtualų pasaulį, kuriame jis ruošiasi apgyvendinti pasirinktą auditoriją. Jis nori, kad tikslinė auditorija priimtų tą pasaulį (vaizdą) tokį kokį jis sukūrė ir jiems pateikė. Jis nori suformuoti jam naudingą auditorijos požiūrį, nuostatas. Jis nori, kad auditorija priimtų sprendimus ir pradėtų elgtis taip kaip jam reikia.

Taigi, specialistas nustatė, kad pagrindinis jo siekiams tikslas yra tai, kad restorano X klientai turi atsisakyti eiti į restoraną X. Jis jiems turi asocijuotis su blogomis emocijomis, pojūčiais ir nepasitenkinimu. Ėjimas į restoraną turi sukelti klientams grėsmę prarasti taip stipriai puoselėtą prestižą. Jie pradės ieškoti alternatyvos ir ją suras šalia, esančio konkurento restorane. Kitas informacinės atakos  tikslas yra sanitarinės inspekcijos viršininkas, kuris turi priimti restoranui X neigiamus sprendimus, o gal net laikinai jį uždaryti.

Nustatęs ir suvokęs tikslus, specialistas pradeda kurti virtualų pasaulį (vaizdą), kuriame apgyvendins tikslinę auditoriją. Jo manymu šis pasaulis turėtų būti toks. Restorano X savininkai susipyko tarpusavyje ir dėl šios priežasties apleido restorano kontrolę. Jie tinkamai neprižiūri nei tvarkos, nei maisto kokybės. Restorane atsirado tarakonų, kitų gyvių bei blogas kvapas. Pradėjo lankyti žemesnės socialinės klasės (esamų restorano klientų požiūriu) žmonės, o kartais užsuka nusikalstamo pasaulio atstovai, prie restorano durų nuolat budi keli benamiai, kurie neleidžia praeiti, įkyriai kabinėjasi, prašo pinigų. Miesto įžymybės atrado kitą restoraną, kuris yra šalia ir kuris pasižymi aukšta kokybe bei klase. Žodžiu, restoranas X dideliu greičiu ritasi žemyn ir dėl maisto kokybės ir dėl švaros ir dėl higienos ir dėl tvarkos. Miesto sanitarinė inspekcija atliko kelis tyrimus, nustatė pažeidimus ir rengiasi uždaryti restoraną. Štai tokį vaizdą specialistas nusprendė pateikti pasirinktai auditorijai.

Trečias etapas. Realaus įvykio etapas. Įvykis privalo būti realus. Jį turi pamatyti kuo daugiau žmonių savo akimis. Įvykį  turi aprašyti žurnalistai, fotografai turi pridaryti daug nuotraukų, televizijos turi parodyti reportažus. Realus įvykis reiškia operacijos pradžią. Startas informacinei atakai duotas.

Specialistas organizavo realų įvykį pačiame restorane. Jis pasamdė keletą žmonių. Prigaudė begalę tarakonų bei kitų gyvių ir vieną vakarą, kai restorane buvo daug lankytojų, jo samdyti žmonės aplankė restoraną. Jie įvairiose vietose slapta paleido tarakonus. Kitos vietose pripylė specialaus didelę smarvę keliančio skysčio. Jie patys sukėlė didelį ažiotažą, garsiai reiškė  pasipiktinimą ir nepasitenkinimą bei rodė visiems tame tarpe ir žurnalistui, kurį taip pat pasamdė specialistas, tarakoną ką tik iš virtuvės atneštose salotose. Vakaras restorano lankytojams bus sugadintas.

Šį realų įvykį kitą dieną smulkiai aprašys spauda.

Ketvirtas etapas. Informacinio srauto nukreipimas tinkama linkme ir kontrolė. Reikalinga ir naudinga informacija yra akcentuojama, išpučiama ir pateikiama kelis kartus per kelias spaudos priemones. Nenaudinga informacija yra blokuojama. Specialistas ne tik organizuoja straipsnių rašymą ir viešinimą. Jis organizuoja papildomas akcijas. Prie restorano pasirodo keli benamiai, kurie pradeda kabinėtis prie žmonių, prašyti pinigų. Juos laiku nufotografuoja žurnalistas ir aprašo spaudoje. Sanitarinės inspekcijos viršininkas beveik kiekvieną dieną gauna skundus apie blogą ir sveikatai pavojingą maistą restorane X, apie tarakonus ir kitus gyvius, apie iš proto varančią smarvę, kuri nuolat yra palaikoma. Samdyti žmonės kartas nuo karto papila tos smarvės tai vienoje, tai kitoje restorano vietoje

Rezultate tikslinės auditorijos požiūris į restoraną X kardinaliai pasikeis. Jų smegenėlėse susiformuos nuostata – restoranas X kelia grėsmę mano prestižui, jis yra labai žemo lygio, jis yra pavojingas. Šį naujai susiformavusį požiūrį bus labai sunku pakeisti, o ir laiko daug užims. Konkurentas džiaugsis naujais klientais ir padidėjusiomis pajamomis.

Kaip matote informacinis karas yra labai efektyvus ir pavojingas dalykas. Pastebėjus jo požymius būtina nedelsiant imtis aktyvių apsaugos priemonių. Priešingu atveju jūsų verslas bankrutuos arba patirs didelius nuostolius.

 

Dalintis